Dugačke to-do liste dobro su poznate svima nama, a prepisivanje obaveza od juče za novi dan takođe postaje rutina. Zbog toga često čujemo kako ljudi odustaju od planera, smatrajući da im ne pomažu pri organizaciji. Ali, problem nije u planerima – problem je u nama.
Motivacija nije dobar oslonac
Prvi problem je što često počinjemo pogrešno. Oslanjamo se na motivaciju koja je tek trenutni nalet emocija i nikada nije dobar saveznik na duže staze. Planeri ne magično rješavaju naše probleme niti nam oslobađaju dodatno vrijeme. Oni su tu da nam pomognu da ne zaboravimo, prioritizujemo i vizualno prikažemo sve što smo se obavezali učiniti.
Uprostite na najviše što možete
Neke obaveze izgledaju toliko velike da ih odlažemo. No, postoji jedan trik: zapišite te obaveze u planer po etapama. Na taj način, veliki zadatak postaje skup manjih, jednostavnih obaveza. Lakše ćete ispisati i razbiti taj “bauk” od obaveze nego stalno odlagati.
Budite realistični
Papir trpi sve; ne smeta mu ako vaša to-do lista ima pet dugih stranica. Međutim, važno je da budemo iskreni sa sobom kada su u pitanju realne mogućnosti u jednom danu. Ograničite se na nekoliko obaveza na koje želite da se fokusirate, a ako uspijete, dodajte još kasnije. Na taj način izbjegavate demotivaciju i osjećaj preopterećenosti.
Disciplina
Kao i u svemu u životu, ključ uspjeha je disciplina. Planer ne mora biti savršeno uredan ili obogaćen raznim bojama. Njegova svrha je da bude koristan. Kada skinete teret s leđa, ostaje vam samo da se fokusirate na kontinuitet. Svakodnevno zapisujte ono što ne smijete zaboraviti i uživajte u osjećaju produktivnosti dok križate obaveze sa liste.